(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale

(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale
Publicat: 16/10/2024, 15:01
Actualizat: 17/10/2024, 11:36

În premieră pentru lumea sportului cu motor, o echipă din România a creat un BMW i4 M50 – complet electric – cu care va concura în competiții naționale. Însă, echipa își propune să ajungă anul viitor la Pikes Peak Hill Climb, una dintre cele mai importante competiții din lumea sportului cu motor.

Creatorii primului Mini Electric de curse din lume folosesc experiența acumulată de-a lungul acelui proiect pentru a dezvolta această nouă mașină de curse complet electrică, pe care au numit-o Elsa.

Proiectul este organizat acum în jurul echipei de curse independente – Engage Racing – cu susţinerea BMW Group România şi a unor parteneri importanți precum Velo.

Parte din portofoliul BAT, Velo este un brand sinonim cu inovatia, fiind prezent în competiții de top la nivel international. Prin asocierea cu Engage Racing, Velo își extinde amprenta în motorsport, continuând să provoace limitele conventionale, creand experiente weirdly wonderful cu fiecare provocare.

(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale

Echipa Engage Racing este formată din: Anya Gherghina, Horia Platona, Costin Păunescu, Ştefan Sterpu, Andrei Necula, Florin Luță, Liviu Nossa, Andrei Kerekes, Radu Torpan, Dan Alexandru, Alexandru Şeremet, Bogdan Săraru, Marius Dascălu, Andrei Şerbulea.

O premieră în lumea motorsportului

Elsa, așa cum este alintată de echipa Engage Racing, este o premieră mondială, fiind primul BMW i4 M50 pregătit pentru competiții din lume. Din mașină au fost eliminate toate elementele care nu erau necesare, precum o mare parte din interior și antifonarea. De asemenea, geamurile sunt realizate acum din plexiglas, pentru a reduce masa totală a mașinii.

Pentru a face față celor mai dure provocări de la Pikes Peak, echipa a creat un pachet aerodinamic agresiv. Această cursă de viteză în coastă se desfășoară pe un traseu lung de aproape 20 de kilometri, presărat cu viraje rapide. Iar altitudinea ridicată la care se desfășoară competiția a reprezentat o provocare suplimentară, pentru că mașina trebuie să dezvolte un nivel suficient de mare de apăsare la sol indiferent de situație.

În total, 9 ingineri specializați în diverse domenii au lucrat de-a lungul unui an de proiectare, simulări, execuție şi asamblare.

Mașina folosește sistemul de propulsie cu care a părăsit fabrica

În ciuda acestui pachet extensiv de modificări, echipa Engage Racing a păstrat sistemul de propulsie original al mașinii, format din două motoare electrice și o baterie de înaltă tensiune.

Cele două motoare cu care BMW i4 M50 este echipat produc 544 CP și 795 Nm cuplu maxim. Acestea sunt alimentate de o baterie de 83.9 kWh și, în forma sa standard, mașina poate accelera de la 0 la 100 în doar 3,9 secunde.

(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale

Pentru a transmite mai bine puterea la sol, echipa a colaborat cu un specialist din Germania, care a dezvoltat două diferențiale cu alunecare limitată, câte unul pentru fiecare punte în parte. De asemenea, suspensia a fost dezvoltată cu o companie din Olanda, inclunzând arcuri și amortizoare noi, dedicate competițiilor.

Nu în ultimul rând, cușca internă de protecție, de asemenea cu specificaţii Pikes Peak, mai riguroase decât cele FIA, a fost dezvoltat special pentru noul model în Polonia.

Obiectivul principal rămâne participarea la Pikes Peak

Pentru Engage Racing, țelul principal este să concureze la Pikes Peak Hillclimb în 2025. După o serie de victorii obținute cu ajutorul primului Mini Electric de curse din lume și Titlul de Campion Naţional Super Rally la Clasa 2A (Tracţiune faţă) – primul titlu obţinut de o mașină electrică în competiție directă cu modele termice, echipa va continua să participe la competiții interne, în România, însă țintește urcarea din Statele Unite.

(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale

„Pentru noi Pikes Peak este ceea ce este pentru alţi sportivi un Campionat Mondial – cea mai importantă, faimoasă cursă de viteză în coastă din lume. Ne pregătim cu acest obiectiv în minte. Este important pentru noi să avem o participare competitivă, care să se dezvolte pe mai mulți ani, şi aici resursele sunt cea mai mare provocare”, a declarat Horia Platona, pilotul echipei Engage Racing.

Până acum, Engage Racing a participat la patru etape din competițiile naționale, iar Velo este unul dintre susținătorii cheie. După debutul de la Baia Mare, mașina a impresionat din nou, confirmând performanțele sale pe circuitul urban din Capitală, în fața a mii de spectatori entuziaști.

(P) Primul BMW i4 M50, powered by Velo, rescrie regulile jocului. Mașina a participat deja la primele competiții naționale

„Suntem mulțumiți de evoluția modelului BMW i4 Racing. Suntem într-o fază de teste şi acumulare de informaţii. Ştim că trebuie să mai facem multe modificări care să ne aducă mai aproape de adevăratul potențial al mașinii. Pentru mine, ca pilot, este o fază de învăţare şi acomodare cu un automobil de curse foarte diferit”, a declarat Horia Platona, inginer și pilot al echipei Engage Racing.

În weekendul 12-13 octombrie, mașina a putut fi văzută la Brașov, acolo unde a participat la Etapa Masters de Viteză în Coastă, cursă de viteză pe drumul dintre Brașov și Poiana Brașov. Weekendul viitor, echipa Engage Racing va concura în Etapa de Super Rally de la Mangalia, în centrul orașului, fiind a 4-a etapă din Campionatul Național de Super Rally, dar și ultima pe 2024.

Dacă doriți să rămâneți la curent cu tot ceea înseamnă acest proiect unic în lume, puteți urmări pagina oficială de Instagram a Velo România.

*(+18) Acest produs conține nicotină. Nicotina generează un grad ridicat de dependență. Produse destinate strict consumatorilor peste 18 ani.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Noi estimări privind votul la prezidențiale. Ce arată cele mai recente date despre cum au...
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Sondaj Exclusiv Antena 3 CNN. Primele date despre ce au votat românii. 29% spun că...
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Breaking! Cine e polițistul care s-a împușcat în cap
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Prezenţa la vot în rândul bucureştenilor, aproape 30% / Mesaj pentru...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Ingredientul vechi de 4.000 de ani. Azi îl cumperi cu aditivi și conservanți. Cum îl...
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Secțiile de votare din București pentru prezidențiale și referendum 2024: Cum vezi online lista și...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”